باکس شیشه ای چیست؟

باکس شیشه ای

باکس شیشه ای یک جعبه ساخته شده از قطعات مختلف شیشه است که می تواند با توجه به ابعاد و طرح آن، کاربردهای فراوانی داشته باشد. جعبه شیشه ای یک اکسسوری لوکس و کاربردی محسوب می شود که روش ساخت آن، زیر مجموعه تکنیک استیندگلس است.

روش ساخت

معمولا دو روش ساخت باکس شیشه ای، معمول تر است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت این دو نوع از روش ها، در شیوه قرار دادن قطعات شیشه در کنار هم است. به این معنی که شیوه محکم کردن و قرار گرفتن این قطعات می تواند به دو روش زیر انجام بگیرد:

1- روش کاپرفویل

در روش کاپرفویل، که به آن تکنیک تیفانی می گویند، قطعات شیشه با استفاده از نوارهای مسی پشت چسب دار (کاپرفویل) در کنار یکدیگر قرار می گیرند و بر روی تمام سطح آن لحیم کاری انجام می پذیرد. به این ترتیب قطعات شیشه در کنار هم محکم شده و فرم کلی را به وجود می آورند.

2- روش ناودانی

در روش ناودانی، با استفاده از ناودانی برنج، استیل یا سایر متریال های مشابه که بسیار ظریف هستند، قطعات شیشه در کنار هم قرار گرفته و محکم می شوند. در این روش که قطعات شیشه معمولا راست گوشه هستند، در ابتدا ناودانی بر روی حاشیه شیشه قرار داده می شود و سپس گوشه های آن لحیم کاری می شود تا در کنار هم محکم شوند. در این روش برعکس شیوه کاپرفویل لازم نیست تمام سطح ناودانی قلع کاری شود. در روش ناودانی، با توجه به جنس ناودانی که همانطور که گفته شد، می تواند ناودانی طلایی برنجی باشد یا ناودانی نقره ای استیل، ما شاهد زیبایی یکنواختی بیشتر در سطوح فلزات هستیم.

کاربرد باکس شیشه ای چیست؟

باکس شیشه ای بهترین گزینه برای گل‌آرایی:

دیزاین گل‌ها با روبان و کاغذهای رنگی و یا باکس‌های مقوایی و … هنوز جلوه و زیبایی خودشان را دارند، ولی اگر دنبال یک ایده‌ی جدید و خاص می‌گردید باکس های چند وجهی شیشه ای می توانند نمایش جذابی از رنگ و بوی گل‌ها به وجود بیاورند و یا حتی جای مناسبی برای نگهداری دسته گل‌های خشک شده  مراسم و روزهای مهم زندگیتان باشند.

جعبه شیشه ای مناسب برای هدیه و کادو:

جعبه های شیشه ای هم می‌توانند جای مناسبی برای هدایا باشند و هم خودشان به هدیه‌ی جذاب و خاص تبدیل شوند، بخصوص برای سالگردها و جشن‌های مهم سالانه مثل ولنتاین. همچنین چیدمان شکلات و هدایای کوچک در باکس های شیشه ای یک ترکیب فوق‌العاده به وجود می‌آورند.

جعبه‌ی جواهر شیشه‌ای منحصربفرد:

یک کاربرد دیگر این باکس‌ها جای جواهر و سرویس طلاست. فکرش را بکنید یک حلقه و یا سرویس طلا در این باکس‌ها با تزیین چند شاخه گل چه جلوه‌ای به سفره‌ی عقد و یا مراسمتان می‌دهد.

تراریوم یا باغ شیشه‌ای:

باکس‌ شیشه ای شفاف بهترین گزینه برای پرورش گیاهان سازگار با هم و زیبا هستند که با کمی چیدمان سنگریزه و قطعات سنگ فوق‌العاده می‌شوند.

شمع آرایی خاص با باکس شیشه ای:

این باکس‌ها معمولا به خاطر بسته بودن دیواره از دو تا سه جهت و شفافیت بدنه کاملا مناسب شمع آرایی هستند و از طرفی زیبایی قابل توجهی به فضای زندگیتان می‌دهند.

جعبه های شیشه ای برای جای تی‌بگ و دمنوش و تنقلات:

واقعیت این است که نقش این جعبه های دست ساز در پذیرایی خیره کننده است بخصوص برای جای تی بگ و دمنوش و یا شیرینی و تنقلات .

دیدگاه شما
استفاده از مطالب هنرمتال برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام هنرمتال و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین (هنرمتال ) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.